פני (המפץ הגדול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פני הופסטדר
Penny
קיילי קווקו כפני
קיילי קווקו כפני
תוכנית טלוויזיה המפץ הגדול
הופעה ראשונה "פיילוט"
הופעה אחרונה "תסמונת סטוקהולם"
מספר הופעות 277
יוצרים צ'אק לורי, ביל פראדי עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות קיילי קווקו
מידע
תאריך לידה 2 בדצמבר 1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה אומהה עריכת הנתון בוויקינתונים
מין נקבה
מקצוע מלצרית בצ'יזקייק פקטורי
שחקנית כושלת
אשת מכירות של חברת תרופות
מומחיות תרבות הפופ
אזרחות אמריקאית
מקום מגורים פסדינה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ואייט (אבא)
אח
אחות
אחיין
לאונרד הופסטטר (בן זוג)
חברים ראג'ש קוטרפאלי
לאונרד הופסטטר
הווארד וולוויץ
שלדון קופר
ברנדט רוסטנקובסקי
איימי פארה פאולר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פניאנגלית: Penny) היא דמות בדיונית בסדרת הטלוויזיה של ה-CBS, "המפץ הגדול". פני מגולמת על ידי השחקנית האמריקאית קיילי קווקו.

פני היא הדמות הנשית הראשית בסדרה. היא השכנה בצד השני של המסדרון של לאונרד הופסטטר ושלדון קופר, ומושא אהבתו העיקרי של לאונרד. יופייה ואישיותה של פני מהווים ניגוד לדמויות הגבריות הראשיות בסדרה, שכולם מדענים חנונים.

במקור, פני היא מאומהה, נברסקה. היא עובדת כמלצרית בצ'יזקייק פקטורי ושאיפתה היא להצליח בתור שחקנית. בהמשך נהפכת לאשת מכירות באותה חברת תרופות שברנדט עובדת בה.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאפיין המרכזי בדמותה של פני הוא הופעתה החיצונית. עוד מהסצנה הראשונה בה היא מופיעה היא מתוארת כאישה מושכת וקו זה ממשיך לאורך העונות. פני נחשבת ליפה לא רק בעיניי לאונרד אלא בעיני כל בני החבורה, כולל הנשים.

בניגוד לשאר הדמויות המרכזיות בסדרה, לפני אין השכלה גבוהה או ידע נרחב בתחומים שונים, והיא מפגינה רתיעה ושעמום מכל סוג של המדע. יש לה גם קעקוע בסינית מקועקע על הישבן. לדבריה, משמעות הקעקוע היא "אומץ" אך שלדון מגלה לה שמשמעותו "מרק". פני היא בעלת כישורים חברתיים טובים בהרבה משל המדענים ובקיאה מאוד בתרבות הפופ.

אף על פי שפני לרוב אדיבה, יש בה חספוס מסוים שמתעצם לעומת שאר הדמויות בסדרה. לאונרד השווה אותה לענק הירוק כשהיא מתרגזת, בעוד ששלדון פעם אמר לסטיוארט חברו שהיא "תהלום בו כמו וולברין חולה בכלבת" אם סטיוארט יעיר אותה.

לפני שכל ישר, ועם זאת כישורי הנהיגה שלה לקויים. היא מתעלמת מתמרורי עצור, נוהגת מהר מדי, אינה שולחת את הרכב לתיקון גם כאשר מהבהבת נורית אזהרה ואף איבדה את מראת הצד בצד הנוסע במכונית שלה ב"במגרש חניה בהוליווד". לפני היו כמה היתקלויות עם החוק ומובהר שיש לה כמה דו"חות חניה שטרם שולמו.

בדיחה שחוזרת על עצמה לאורך הסדרה היא האהבה של פני למשקאות אלכוהוליים. למרות שהיא לא אלכוהוליסטית, נראה שהיא שותה יותר משאר הדמויות, דבר שמוביל לבדיחות בקרב החבורה. לדברי פני, היא שותה הרבה אחרי שרכשה את ההרגל מאביה, ששותה פחות ממנה. בפרק הסיום נחשף שהיא בהיריון.

שם משפחתה של פני לא נחשף. בפרק האחרון שלדון מציג אותה כ"פני הופסטטר".

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא הרבה מוזכר על המשפחה של פני, מלבד אבא שלה וויאט (קית' קרדין) שמנסה לגרום לה להתנהג כמו בן, אבל על פי הדיווחים שלה ניתן להסיק שמשפחתה אינה מתפקדת. בפרק הפיילוט, פני סיפרה לראג' על אחותה שירתה בגיסה. בפרק אחר, פני הולכת עם החבר'ה לחנות הקומיקס לקנות מתנה לאחיינה בן ה-13.

כאשר אמו הפסיכיאטרית של ליאונרד שוחחה עם פני, פני חשפה בפניה כמה מבעיות הילדות שלה.

פני הזכירה שיש לה אח עם עונש מאסר על תנאי, שלדבריה הוא "סוג של כימאי". בפרק אחר היא מבקשת מאלוהים שיעזור לאחיה להפסיק להכין קריסטל מת' ("אבל בלי לערב את המשטרה").

ידידות עם שלדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

פני ושלדון רבים לעיתים קרובות, אבל הם החברים הכי טובים. השחקן ג'ים פרסונס, אשר משחק את שלדון, תיאר את הדמויות כ"קטבים מנוגדים".

שלדון מעיר לעיתים קרובות על האינטליגנציה של פני, עבודתה כמלצרית וקריירת המשחק הכושלת שלה, אך הוא לא מבין שהערות אלו פוגעות. מצידה, פני לועגת לשגרה של שלדון. למרות ההבדלים ביניהם, השניים קרובים מאוד וממהרים לעזור האחד לשנייה ולעיתים קרובות עושים דברים כדי לגרום לשני להרגיש טוב יותר. דוגמה לכך היא האופן שבו פני מטפלת בשלדון ושרה לו כשהוא חולה, הסיוע ששלדון מגיש לפני כשהיא ננעלת מחוץ לביתה והמקרה שבו פני נותנת לשלדון לישון במיטה שלה. שלדון מיהר גם לעזור לפני כשהיא פרקה את הכתף והוא אף נהג למרות שאין לו רישיון. בנוסף, פני היא האדם הראשון ששלדון חיבק בתוכנית. הידידות בין השניים מעוררת לעיתים קנאה אצל איימי פארה פאולר, חברתו של שלדון).

באחד הפרקים ("The Cooper Extraction") מעירה איימי שאלמלא שלדון, החבורה לא הייתה מכירה. פני מפתחת את הרעיון ואומרת שלאונרד לעולם לא היה מזמין אותה לצאת איתו. איימי טוענת שאם היא ולאונרד היו מחוץ לתמונה, פני הייתה מתחילה עם שלדון. בפרק אחר פני ושלדון עורכים ניסוי פסיכולוגי שאמור לגרום להם להתאהב זה בזו. שלדון עושה זאת כי הוא חושב שזו בדיחה, ופני מסכימה כי כך היא תוכל לשאול את שלדון שאלות אישיות ולקבל תשובות כנות. לבסוף, הם בוהים זה בזה למשך ארבע דקות ומחליטים שיש ביניהם אינטימיות קרובה שדומה ליחסים בין אח ואחות.

לעיתים נראה שבין פני ולאונרד לבין שלדון יש מערכת יחסים של הורים וילד.

תכונות חנוניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך הפרקים הוכח שכמה מתכונותיה חנוניות למדי, במכוון או שלא במכוון.

במקרה אחד, פני לעגה לרצונם של חבריה לאסוף צעצועי אספנות, אבל שלדון הגיב לה על ידי ציון האוסף שלה של דובונים ודברים ילדותיים דומים.

לאחר הסבר קצר על ידי שלדון למשחק "Age of Conan", פני יצרה דמות בשם המלכה פנלופי. פני התמכרה למשחק, אך היא התגברה על התמכרותה כשהיא הבינה את חומרת מצבה כשהסכימה ללכת ל"דייט" וירטואלי בתוך המשחק עם הווארד.

פני הפגינה במספר מקרים ידע ב"מסע בין כוכבים" ובמלחמת הכוכבים, דבר שהפתיע אפילו אותה.

עבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התפקיד העיקרי של פני היא כמלצרית בצ'יזקייק פקטורי, אם כי באחד הפרקים בעונה הראשונה היא עובדת בתור ברמנית. בשנת 2010, כאשר השחקנית קיילי קווקו שברה את רגלה, פני הוצגה בעבודה כברמנית במשך מספר פרקים במהלך העונה הרביעית כדי להסתיר את הגבס שעל רגלה.

פני רואה את עצמה כשחקנית מקצועית וכל הזמן הולכת לאודישנים, אך לעיתים קרובות אינה מצליחה להיבחן או שהאודישן מתברר כשונה לחלוטין ממה שציפתה, כפי שקרה כאשר היא חשבה שהיא באודישנים לאוכל מסחרי לחתולים ובמקום זה התברר לה שהליהוק הוא בשביל פורנו. בפרק הבכורה בעונה 5, פני מתוסכלת מחוסר ההצלחה שלה כשחקנית, והיא שוקלת לזמן קצר לחזור לנברסקה עד שהיא מצליחה להתקבל לפרסומת למשחה נגד טחורים.

בעונה השביעית היא חווה משבר מקצועי שמשתלב עם המשבר המקצועי של שלדון.

בעונה השמינית, היא מתחילה לעבוד כמוכרת תרופות. בשלב כלשהו, מתוודע ללאונרד שפני מרוויחה יותר ממנו, והוא מתחיל להרגיש מעט מאוים.

יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הראשון של הסדרה, פני עברה לגור במסדרון מול לאונרד ושלדון בגלל הפרידה מהחבר שלה, קורט, לאחר ארבע שנים ביחד. היא אמרה שהיא עדיין אוהבת אותו למרות בגידתו בה. קורט מופיע מספר פעמים נוספות כשהוא מנסה לחזור להיות יחד עם פני, והוא נחסם בדרך כלל על ידי לאונרד.

כבר מתחילת הסדרה, ההתאהבות של לאונרד בפני הפכה לכוח המרכזי שמניע את הסדרה. הווארד גם מגלה עניין בה אך נדחה על ידי פני פעם אחר פעם בגלל התנהגותו הגסה. ראג' גם כן מעוניין בפני אך מכיוון שאינו מסוגל לדבר עם נשים אלא אם כן הוא שיכור או חושב שהוא שיכור, קשר זה לא מתממש. שלדון הוא היחיד מבין ארבע הדמויות הגבריות הראשיות שלא הביע מעולם עניין רומנטי בה.

בניגוד לשאר הדמויות הראשיות, פני יוצאת לדייטים פעמים רבות, ויש לה קשרים רומנטיים רבים במהלך הסדרה. בפרק הפתיחה בעונה הרביעית, שלדון משתמש בחישובים של הסתברות כדי להעריך שפני יצאה עם כמעט 180 אנשים מאז שהיא התחילה לצאת בגיל 14, ושכבה עם "30.96" מהם (הוא מעגל את זה ל-31). פני הכחישה זאת בתוקף, אך נראית מדוכאת. לעיתים עולה מדבריה שהיא קלה להשגה.

בסדרה מוצע כאילו לאונרד הוא זה המעוניין בפני עד שלבסוף היא מסכימה ונוצר ביניהם קשר "כנגד כל הסיכויים", אף על פי שלמעשה לאונרד הוא, קרוב לוודאי, הבחור הנחמד ביותר איתו קיימה מערכת יחסים. ניתן לראות זאת במספר הזדמנויות ביניהן העובדה שפני מספרת לאביה שהיא ולאונרד שוב יחד, אף על פי שנפרדו, מכיוון היא רוצה שאביה יהיה מרוצה. כל הבחורים האחרים שפני פוגשת בסדרה הם בעיקר יפים אך לרוב אינם מתייחסים אליה כראוי או טיפשים. בשלב מסוים בסדרה בתקופה בה פני ולאונרד היו פרודים פני יצאה עם בחור בשם ז'אק בחור המתעניין במדע חרף העובדה שאינו מבין בנושא, דבר המוביל לירידות מצד ארבעת המדענים ובסופו של דבר לפרידה. בהמשך הסדרה מתברר שהקשר הוביל לנישואים, לאונרד הפציר בפני להתגרש מז'אק והיא אכן עשתה זאת.

לפני יש, על פי דבריה, בעיה עם מחויבות. היא נרתעת מהקשר עם לאונרד כאשר היא מבינה את המחויבות הרגשית העמוקה בין שניהם. לאחר שהוא אומר שהוא אוהב אותה- הם נפרדים. למרות זאת היא אינה מסוגלת לוותר עליו לחלוטין; הם נשארים בידידות והיא בוכה כאשר הוא מתחיל בקשר עם פרייה.

לאונרד יוזם את חידוש הקשר ביניהם, בסוף העונה השביעית היא שוב מציעה לו נישואין והפעם הם מתארסים. בתחילת העונה התשיעית הם מתחתנים. בסוף העונה ה12 מתגלה שפני בהריון.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]